ساختمان ۱۱۲ مهرشهر

سال ساخت ۹۳
کرج – مهرشهر
تعداد واحد :۱۸
امکانات :
 لابی سالن اجتماعات

آپارتمان 112، مجموعه‌ای با تعداد 18 واحد مسکونی به زیربنای کل 4000 متر‌مربع است که در زمینی به مساحت 2400 متر‌مربع در فاز اول مهرشهر کرج بنا شده‌است. طبقه همکف به فضاهای عموی شامل لابی ورودی، سالن چند منظوره، پارکینگ، سرایداری و موتورخانه اختصاص دارد و در سه طبقه فوقانی واحدهای آپارتمانی مستقر شده‌اند و هر طبقه شامل 6 واحد مستقل است. متراژ واحدهای آپارتمانی متغییر بوده و از واحدهای دو‌خوابه 110 متر مربعی تا آپارتمان سه‌خوابه 190 متر مربعی را شامل می‌شود. سازه ساختمان از نوع اسکلت بتنی است و تاسیسات هر واحد بطور مستقل و ترکیب اسپیلیت و پکیج یونیت است. ساخت این مجموعه از سال 1393 آغاز گردید و در سال 1395 پایان یافت. ایده‌های طراحی در پروژه آپارتمان 112 به شرح زیر است:

 الگوهای متفاوت سکونت

تنوع الگوها و فضاهای سکونتی در پاسخ به گوناگونی اجتماعی ساکنین، یکی از مهمترین ایده‌های توسعه طرح و برنامه پروژه محسوب می‌گردد تا به این ترتیب بتواند گروه بیشتری از جامعه را مخاطب قرار داده و انطباق بهتری با نیازهای گوناگون ساکنین به عمل آورد. البته با توجه به نیاز کلی مطالعه‌شده، عموما آپارتمان‌هایی با تعداد 2 یا 3 اتاق خواب بهترین پاسخ خواهد‌بود ولی نحوه سازماندهی فضایی این آپارتمان‌ها و چینش زیر فضاهای داخلی آنها مورد مطالعه قرار‌گرفت و گزینه های مختلف برای الگوی فضایی طراحی شد.

تعامل حیاط (فضا) و ساختمان (توده)

یکی از مهمترین ویژگی‌های فضای سکونت‌گاهی در باغ‌شهرها و همچنین در مهرشهر، اهمیت فضای باز و سبز سکونت‌گاهی است. ارتباط خانه با حیاط و یا باغ، مستقیم و بی‌واسطه بوده و سپری نمودن ساعاتی از شبانه روز در فضای باز در زندگی روزمره نقش مهمی داشته‌است. لذا در این پروژه سعی شده ‌است با وجود تراکم زیاد ساختمانی و جمعیتی، نقش فضای باز سکونتی مطالعه شود و مجموعه از تعامل ساختمان با حیاط، چه در حوزه‌های عمومی و چه در حرایم خصوصی، سازمان یابد. به این ترتیب، با استفاده از ظرفیت‌های ضوابط شهری مهرشهر، گزینه‌های مختلف ترکیب فضای باز و بسته و با هدف فراهم شدن بهترین نور خورشید، دید و منظر برای تک‌تک آپارتمان‌ها مطالعه گردید تا بهترین ترکیب حیاط و ساختمان شناسایی گردد. البته لازم به ذکر است که شرایط اقتصادی پروژه، با کنترل مساحت و تعداد دسترسی‌های افقی و عمودی، تاثیر زیاد در گزینه نهایی ترکیب همسایگی داشته‌است.

از مهمترین حیاط‌های مجموعه می‌توان حیاط شمالی و به عبارت دیگر حیاط ورودی مجموعه را نام برد. در این فضا، علاوه بر حیاط، قسمتی از حجم زیر توده ساختمان عقب‌نشینی کرده‌است و به این ترتیب با فراهم ساختن یک فضای سرپوشیده، مقدمات ورود به مجموعه را فراهم ساخته‌است. در این حیاط ورودی، به تبعیت از الگوی باغ‌شهری مهرشهر، حیاط از معبر عمومی نه با دیوار، بلکه با فضای سبز و حصار کوتاه تفکیک شده‌است و حیاط را به صورت یک فضای نیمه عمومی و در معرض دید عموم به شهر معرفی می‌نماید.

پیش فروش آپارتمان -مهرشهر
گروه ساختمانی سپنتا
پیش فروش آپارتمان -مهرشهر
پیش فروش آپارتمان -مهرشهر
گروه ساختمانی سپنتا
گروه ساختمانی سپنتا
گروه ساختمانی سپنتا
گروه ساختمانی سپنتا
گروه ساختمانی سپنتا
پیش فروش آپارتمان -مهرشهر
پیش فروش آپارتمان -مهرشهر
گروه ساختمانی سپنتا
گروه ساختمانی سپنتا